Onze cliënten geven ons een n9.6 i Zorgkaart Nederland, 2024

Inlog cliëntenportaal

Login medewerker

Werken bij SMT

Noodgevallen

Wij zijn voor noodgevallen 24 uur per dag telefonisch bereikbaar. Als het gaat om het melden van kindermishandeling is het Advies- en Meldpunt Kindermishandeling (AMK) buiten kantooruren bereikbaar via het telefoonnummer 088-8567800. Het AMK is onderdeel van Bureau Jeugdzorg Overijssel.

Huiselijk geweld

Tussen de 200.000 en 230.000 personen in Nederland zijn volgens schattingen slachtoffer van ernstig geweld. Daarnaast zijn er jaarlijks ongeveer 1 miljoen slachtoffers van lichtere vormen van huiselijk geweld. 

van hart tot mens

Wat valt onder huiselijk geweld?

Velen denken bij huiselijk geweld alleen maar aan het klassieke beeld waarin een man zijn vrouw mishandelt. Maar onder huiselijk geweld valt lichamelijk, geestelijk én seksueel geweld, verwaarlozing en financiële uitbuiting. Er is bijvoorbeeld sprake van huiselijk geweld als het slachtoffer wordt geslagen, uitgescholden, niet de zorg en liefde krijgt die hij of zij nodig heeft, tegen de zin seks heeft of geld moet afgeven.
 
Het gaat niet alleen om geweld tussen man en vrouw, maar ook tussen ouders en kinderen en in homorelaties.Of tussen een tienermeisje en een loverboy. Er is wel altijd sprake van machtsverschil, van een afhankelijkheidsrelatie. In veel gevallen handelt een pleger uit een gevoel van onmacht.

van hart tot mens

Huiselijk geweld en kinderen.

Niet alleen plegers en slachtoffers lijden onder huiselijk geweld. Een vaak vergeten groep zijn kinderen die getuige zijn van het geweld, of alleen maar ‘voelen’ dat er iets ergs aan de hand is.
Onderzoek wijst uit dat de impact voor kinderen groot is. Zij kunnen zowel geestelijk als lichamelijk problemen ondervinden of problematisch gedrag gaan vertonen. SMT Zorg heeft dan ook bijzondere aandacht voor deze groep.

En zal zeker al deze groep in samenwerking onder brengen bij Kadera (aanpak huiselijk geweld) waarbij ze professioneel hulp krijgen. Als SMT zorg zullen wij dan daarna nazorg gaan verlenen.

Wij staan altijd voor u klaar.

Wij zijn 24/7 beschikbaar om uw vragen te beantwoorden en ondersteuning te bieden. U kunt rekenen op onze bereikbaarheid en toegewijde ondersteuning, waarbij uw welzijn onze voornaamste zorg is.

Stuur SMT Zorg een bericht!

Neem contact op met SMT Zorg via ons contactformulier. Wij staan klaar om uw vragen te beantwoorden en u de benodigde ondersteuning te bieden.

Veelgestelde Vragen

Ontdek antwoorden op veelgestelde vragen over onze dienstverlening en zorg. Vind hier heldere informatie om uw vragen te beantwoorden en meer inzicht te krijgen in wat SMT Zorg voor u kan betekenen.

Wat wordt er besproken tijdens de intake?

Tijdens de intake wordt een breed scala aan onderwerpen besproken om een volledig beeld te krijgen van de persoonlijke situatie van de cliënt. Hier zijn de belangrijkste punten die tijdens de intake aan bod komen:

 

– Huidige Gezondheidssituatie

– Hulpvraag

– Wensen en Verwachtingen

– Normen en Waarden

– Medische Voorgeschiedenis

Hoe kan ik thuiszorg aanvragen?

Wanneer u telefonisch contact opneemt met ons selecteert u eenvoudig de optie voor wijkverpleging in ons keuzemenu. We plannen dan direct uw intakegesprek in. Dit gesprek is de eerste stap naar het begrijpen van uw zorgbehoeften en het opstellen van een passend zorgplan. Neem contact met ons op en begin uw reis naar hoogwaardige thuiszorg.

Wat is een Wlz- indicatie?

Een WLZ-indicatie, afgegeven door het CIZ (Centrum Indicatiestelling Zorg), bevestigt dat iemand recht heeft op langdurige zorg en ondersteuning volgens de Wet Langdurige Zorg. Deze indicatie wordt vastgesteld op basis van de intensiteit en duur van de zorgbehoefte van een persoon, met name gericht op langdurige en complexe zorgsituaties.

Chat openen
Hallo! Kunnen we u helpen?