Onze cliënten geven ons een n9.6 i Zorgkaart Nederland, 2024

Inlog cliëntenportaal

Login medewerker

Werken bij SMT

SMT STAAT VOOR U KLAAR

Cliëntenraad & Klachtenprocedure

SMT Zorg werkt met een cliëntenraad voor een goede vertegenwoordiging van alle cliënten.

Altijd een vaste vertrouwde hulp

van hart tot mens

Cliëntenraad

Zorg voor Mensen werkt met een cliëntenraad voor een goede vertegenwoordiging van alle cliënten. De cliëntenraad is vooral gericht op kwaliteit van de zorg. Daarmee hopen zij zowel voor u als cliënt, als voor Zorg voor Mensen de kwaliteit op een zodanig hoog mogelijk niveau te brengen waar het nodig is, en te behouden daar waar het goed is.

De cliëntenraad controleert de kwaliteit van de zorg in alle facetten en controleert of Zorg voor Mensen voldoet aan alle eisen die bij het NEN-15224 ISO certificering kwaliteitscertificaat horen. Zij bespreken algemene klachten of gesignaleerde misstanden met het management van Zorg voor mensen. Individuele klachten worden volgens de normale klachtenprocedure afgehandeld.

Hebt u als cliënt een algemeen probleem dan zijn de leden van de cliëntenraad voor u bereikbaar, namens de cliëntenraad: voorzitter of directeur. U kunt de cliëntenraad bereiken via email:

• cliëntenraad@smtzorg.nl
onafhankelijkclientensteun@gmail.com

U kunt natuurlijk ook een brief t.a.v. de cliëntenraad sturen:

Cliëntenraad Van Hart Tot Mens
Postcode 7541 WE Enschede

 

van hart tot mens

Heeft u een klacht?

Ondanks onze inzet, kan het soms zijn dat u niet tevreden bent over een dienst van SMT zorg. U kunt uw klacht ten aller tijde schriftelijk of telefonisch melden bij SMT zorg. Natuurlijk doet SMT zorg er alles aan haar cliënten zo goed mogelijk van dienst te zijn. Juist daarom beschouwt SMT zorg klachten en opmerkingen als een noodsignaal om de zorg- en dienstverlening te verbeteren.

SMT zorg streeft naar een zorgvuldige behandeling van klachten. Voor ons is een klacht niet alleen een uiting van onvrede over de manier waarop u wordt behandeld, maar ook een ‘gratis advies’ waar we ons voordeel mee kunnen doen. Uw klacht kan dus voor ons een signaal zijn om de zorg te verbeteren. SMT zorg maakt gebruik van een professioneel klachtenreglement. Aan de hand daarvan kunnen we alle klachten vertrouwelijk en op dezelfde manier behandelen. U kunt uw klachten mailen aan: info@smtzorg.nl met referentie “Klacht”. De klachtenprocedure bestaat uit 3 stappen

1. De ontvangstmelding en registratie van de klacht
2. Het klachtenonderzoek
3. De schriftelijke communicatie van het resultaat van dit onderzoek (de klacht is onduidelijk, gegrond of ongegrond)

Geschilleninstantie
Indien u niet tevreden bent over de schriftelijke reactie van SMT Zorg betreffende de afhandeling van uw klacht en u kunt hierover geen overeenstemming bereiken met SMT Zorg, dan heeft u de mogelijkheid om uw klacht voor te leggen aan de geschilleninstantie Zorggeschil of aan de Burgerlijk Rechter. Voor meer informatie hierover verwijzen wij u naar de knop hieronder.

Vertrouwenspersonen

Binnen SMT Zorg zijn verschillende vertrouwenspersonen werkzaam. Mocht u vragen, klachten of problemen hebben, aarzel dan niet om contact op te nemen. Uw vragen zijn welkom en worden in vertrouwen behandeld.

Naam contactpersoon

E-mail

Telefoonnummer

Heleen

invertrouwen@smtzorg.nl

  06 – 24301169

Mocht u één van de vertrouwenspersonen niet kunnen bereiken, dan kunt u ook bellen met telefoonnummer: 053- 888 2 666

Voor onze onafhankelijke erkende klachtenregeling , klachtenfunctionaris, klachtencommisie Jeugdwet kunt u terecht door middel via onderstaande knop.

van hart tot mens

Klachtenprocedure: hoe dient u een klacht in?

Indien er geen overeenstemming bereikt kan worden in onderling overleg, heeft u de mogelijkheid om uw klacht voor te leggen aan de klachtenfunctionaris. U heeft tevens het recht om uw klacht rechtstreeks in te dienen bij de onpartijdige klachtencommissie. De klachtenfunctionaris is bereikbaar via de Zorgcentrale, het formulier op onze website, of per post.

Indien u uw klacht direct wenst te melden bij de klachtenfunctionaris, kunt u gebruik maken van het klachtenformulier, te vinden ook via de volgende link: klik hier. U kunt uw klacht ook telefonisch melden via 053-888 2 666. Binnen enkele werkdagen zal de klachtenfunctionaris contact met u opnemen om de klacht met u door te nemen.

Voor het indienen van een klacht per post, gelieve gebruik te maken van het volgende adres:

SMT Zorg
t.a.v. de klachtenfunctionaris
Eeftinksweg 33,
7541 WE Enschede

De klachtenfunctionaris is neutraal en kan u voorzien van informatie over het klachtenproces binnen SMT Zorg. Deze functionaris kan u tevens bijstaan bij het formuleren van uw klacht en het onderzoeken van mogelijke oplossingen. De betrokken leidinggevende zal contact met u opnemen voor de inhoudelijke afhandeling van de klacht. U wordt op de hoogte gehouden van de voortgang van de klachtafhandeling. Binnen een termijn van maximaal 6 weken ontvangt u een schriftelijke reactie van SMT Zorg.

Voor het volledige klachtenreglement klik hier 

van hart tot mens

Onafhankelijk en samen

Cliëntondersteuners zijn onafhankelijk van zorginstellingen of andere instanties. De ondersteuner staat naast u en samen zoekt u naar de best passende oplossing voor uw probleem of vraag. We gaan uit van uw vraag en wat u nodig heeft. U kunt mailen naar:  onafhankelijkclientensteun@gmail.com

Voor iedereen die zorg ontvangt via de WMO of WLZ is er onafhankelijke cliëntondersteuning beschikbaar. Deze ondersteuning biedt u een helpende hand bij het organiseren van zorg die het beste aansluit bij uw behoeften. Het hoofddoel is om uw positie te versterken, zodat u goed geïnformeerde beslissingen kunt nemen over uw zorgtraject. De cliëntondersteuner staat aan uw zijde, zonder beïnvloeding van externe partijen, en betrekt waar mogelijk uw sociale kring, zoals familie, mantelzorgers en vrijwilligers, bij het vinden van oplossingen. Daarnaast heeft de cliëntondersteuner een goed overzicht van het beschikbare zorgaanbod in uw omgeving.

Onafhankelijke cliëntondersteuning is kosteloos en kan worden ingeschakeld via verschillende kanalen, waaronder uw gemeente, het zorgkantoor, of via onafhankelijke organisaties zoals Menzis Zorgadviseur, MEE, Zorgbelang en Stichting Cliënt Ondersteuning Twente (SCOT). U heeft zelf de vrijheid om te kiezen welke partij het beste bij u past. Voor meer gedetailleerde informatie kunt u terecht op de website van Informatie Langdurige Zorg. Ook op de website van Menzis Zorgkantoor vindt u een actueel overzicht van gecontracteerde partijen in uw regio. Wilt u hier meer over weten? Klik dan hier.

van hart tot mens

Cliënt-ondersteuning

In de Wet langdurige zorg (Wlz) Iedereen die recht heeft op zorg uit de Wet langdurige zorg (Wlz) kan hulp krijgen van een cliëntondersteuner. (Ga naar: www.menziszorgkantoor.nl en dan naar zoekfunctie: clientenondersteuner) www.menziszorgkantoor.nl.

Klachtenformulier 

Klachten direct naar SMT Zorg verzenden? Gebruik het onderstaande formulier. Wij staan klaar om uw klachten en vragen te beantwoorden en u de benodigde ondersteuning te bieden.

Chat openen
Hallo! Kunnen we u helpen?