Cliëntenraad
Zorg voor Mensen werkt met een cliëntenraad voor een goede vertegenwoordiging van alle cliënten. De cliëntenraad is vooral gericht op kwaliteit van de zorg. Daarmee hopen zij zowel voor u als cliënt, als voor Zorg voor Mensen de kwaliteit op een zodanig hoog mogelijk niveau te brengen waar het nodig is, en te behouden daar waar het goed is.
De cliëntenraad controleert de kwaliteit van de zorg in alle facetten en controleert of Zorg voor Mensen voldoet aan alle eisen die bij het HKZ kwaliteitscertificaat horen. Daarom zijn wij vanaf dag een bezig onze HKZ certificaat op alle normen te voldoen, zodat wij komende jaar onze certificaat in onze handen hebben. Zij bespreken algemene klachten of gesignaleerde misstanden met het management van Zorg voor mensen. Individuele klachten worden volgens de normale klachtenprocedure afgehandeld.
Hebt u als cliënt een algemeen probleem dan zijn de leden van de cliëntenraad voor u bereikbaar, namens de cliëntenraad: voorzitter of directeur.
U kunt de cliëntenraad bereiken via email:
• cliëntenraad@smtzorg.nl
• onafhankelijkclientensteun@gmail.com
U kunt natuurlijk ook een brief t.a.v. de cliëntenraad sturen:
Cliëntenraad Van Hart Tot Mens
Postcode 7541 WE Enschede
Heeft u een klacht?
Ondanks onze inzet, kan het soms zijn dat u niet tevreden bent over een dienst van SMT zorg. U kunt uw klacht ten aller tijde schriftelijk of telefonisch melden bij SMT zorg.
Natuurlijk doet SMT zorg er alles aan haar cliënten zo goed mogelijk van dienst te zijn. Juist daarom beschouwt SMT zorg klachten en opmerkingen als een noodsignaal om de zorg- en dienstverlening te verbeteren.
SMT zorg streeft naar een zorgvuldige behandeling van klachten. Voor ons is een klacht niet alleen een uiting van onvrede over de manier waarop u wordt behandeld, maar ook een 'gratis advies' waar we ons voordeel mee kunnen doen. Uw klacht kan dus voor ons een signaal zijn om de zorg te verbeteren. SMT zorg maakt gebruik van een professioneel klachtenreglement. Aan de hand daarvan kunnen we alle klachten vertrouwelijk en op dezelfde manier behandelen.
U kunt uw klachten mailen aan: info@smtzorg.nl met referentie "Klacht"
De klachtenprocedure bestaat uit 3 stappen
1. De ontvangstmelding en registratie van de klacht
1. De ontvangstmelding en registratie van de klacht
2. Het klachtenonderzoek
3. De schriftelijke communicatie van het resultaat van dit onderzoek (de klacht is onduidelijk, gegrond of ongegrond)
Voor onze onafhankelijke erkende klachtenregeling , klachtenfunctionaris, klachtencommisie Jeugdwet kunt u terecht door middel via onderstaande link.
Onafhankelijk en samen
Onze cliëntondersteuners zijn onafhankelijk van zorginstelling of andere instanties. De ondersteuner staat naast u en samen zoekt u naast de best passende oplossing voor uw probleem of vraag. We gaan uit van uw vraag en wat u nodig heeft.
mail adres: onafhankelijkclientensteun@gmail.com
Cliëntondersteuning bij de Menzis Zorgadviseur, MEE, Zorgbelang, Stichting Cliënt Ondersteuning Twente (SCOT) en Dichtbij
Cliëntondersteuning
In de Wet langdurige zorg (Wlz) Iedereen die recht heeft op zorg uit de Wet langdurige zorg (Wlz) kan hulp krijgen van een cliëntondersteuner.
(Ga naar: www.menziszorgkantoor.nl en dan naar zoekfunctie: clientenondersteuner )
https://www.menziszorgkantoor.nl/zorg-nodig/clientondersteuning